salam..
Ari ni dgr nye satu mesia skola ganti sbb nk raya nnt cuti lama..
Tp skola irene wat hari anugerah kecemerlangan.. Tp mcm cedey tgk xramai parents yg dtg.. Isk, xnk share pencapaian terbaik anak doang ke?
Kalo zaman irene blaja dulu, kalo leh sekampung mak pak dtg skola sbb nk tgk anak naik pentas nk amik adiah. Sbb bangga ngan pencapaian anak.
Ble tanye mane mak awak, diowang jwb, mak keje. Isk.. Abah ngan arwah mak irene dulu amik cuti tau.. N dtg naik bas awam g sbb dulu mane mampu kami nk pakai kete.. Ok jek.. Abah keje syif mlm sanggup xtdo lps keje sbb nk tgk anak naik pentas amik adiah..
Tp parents skang, lg pentingkan rehat n tdo dr ambik tau psl pekembangan akademik anak..
Camne ek nk ubah keadaan neh?
Ni yg wat irene rindu zaman skola irene dulu neh..
Friday, April 10, 2009
Tuesday, April 7, 2009
seekor van putih yang sengal!!!
salam...
huhu.. niat ari nih first day kijer after recover mood nak baik laa... tp de plak mende yang wat irene geram sepanjang ari nehh...
memula skali, pg td, time reverse kete nak kua paga, irene tgk speedometer tu ok, skalik da sampai kat pandan safari, upenyer meter irene xde gegrak.. isk putus lagik.. for info, yang ke empat kali since nov 2008. nak for info lagik, irene baru tuka since last putus dua minggu lepas, n disebabkan irene sakit, almost 2 mgggu kete x jalan, n meter irene pun baru jek gerak 200km+.. n add to info, nih meter cable, purchase dari proton edar.. n for info lagik, yang putus dua mggu lepas tu ialah cap ayam, kos neyr dua ploh hengget.. memula towcay tu kabo leh jalan sampai ujung lan doblas, tp alhamdulillah, tahan sampai ujung lan mac... geram... sebab sebelum tuka cap ayam tu, irene tuka meter cable kat proton edar, di mana jangka hayatnyer hanyer 3 hari, n proton edar servis yang tu kate meter cable xde warranty, so kalo tuka kene baya agik.. haaa tu sebab irene g bengkel biasa n tuka cap ayam. td, irene tuka meter cable free.. sebab maser tukar tu irene kate irene penah kene gni tp xde cover warranty... so dier suda gerun sama irene suda naik darah itu hari, maka dier bg free... so hopefully, jgn laa wat irene geram maser akan datang nehhh...
geraman yang kedua utk ahri neh ialah, homework yang irene tgglkan pada para pelajar irene sebelum irene sakit tu, deme x siaapkan.. arrrgghh!!!! hampeh!!! x sedar diri exam trial bulan depan, maleh lagik nak wat latihan!!!!! ape nk jadik ntah bebdak zaman skang nehhh!!!!
geraman yang ketiga, sebagai AJK kelab guru, ngape le pengerusi kelab guru tu xde timbang rasa skett.. aku da kol kan kate suh angkat kotak air mineral utk bilik guru tu, simpan, sebab aku neh baru baik sakit.. aku xleh hangkat mende berat lagik, kot jab lagik terkeluar bijik mate aku, dier leh biarkan aku almost satu jam dok kat bilik guru tu tunggu dier.. dier hengat aku neh xde keje laen ke nak tggu dier???? xkan aku nak balik n biarkan tujuh lapan kotak air mineral tu bersidai tetengah laluan bilik guru tu?? nak kene hambun ngan cecekgu ke?? da laa aku dua minggu mc ko nih x reti langsung nak g li air meneral nak letak kat peti tu??? sanggup mamat tu kol aku mggu lepas sebab nak suh aku mai skola just nak beli air mineral bilik guru!! huk.. bengong ke hape?? kalo aku leh g skola li air mineral, maksudnyer leh laa aku g keje.. buduh piang tol!!!!!
ang geraman aku yang ke empat, time aku kua ngan anis g li air mineral tu kat cash n carry tu, de seekor van putih yang bodo n xreti nak kua parking teleh gesel bumper kete aku sekaligus crackkan lampu brek belakang haku, x benti x hape, just terus blah cam tu jek wat haku terpinge2... mangkuk hayun badigol!!!!!!! mmg hampeh n sesangat hampeh van putih itu...
itu lah kegeraman haku hari ini... sekian
huhu.. niat ari nih first day kijer after recover mood nak baik laa... tp de plak mende yang wat irene geram sepanjang ari nehh...
memula skali, pg td, time reverse kete nak kua paga, irene tgk speedometer tu ok, skalik da sampai kat pandan safari, upenyer meter irene xde gegrak.. isk putus lagik.. for info, yang ke empat kali since nov 2008. nak for info lagik, irene baru tuka since last putus dua minggu lepas, n disebabkan irene sakit, almost 2 mgggu kete x jalan, n meter irene pun baru jek gerak 200km+.. n add to info, nih meter cable, purchase dari proton edar.. n for info lagik, yang putus dua mggu lepas tu ialah cap ayam, kos neyr dua ploh hengget.. memula towcay tu kabo leh jalan sampai ujung lan doblas, tp alhamdulillah, tahan sampai ujung lan mac... geram... sebab sebelum tuka cap ayam tu, irene tuka meter cable kat proton edar, di mana jangka hayatnyer hanyer 3 hari, n proton edar servis yang tu kate meter cable xde warranty, so kalo tuka kene baya agik.. haaa tu sebab irene g bengkel biasa n tuka cap ayam. td, irene tuka meter cable free.. sebab maser tukar tu irene kate irene penah kene gni tp xde cover warranty... so dier suda gerun sama irene suda naik darah itu hari, maka dier bg free... so hopefully, jgn laa wat irene geram maser akan datang nehhh...
geraman yang kedua utk ahri neh ialah, homework yang irene tgglkan pada para pelajar irene sebelum irene sakit tu, deme x siaapkan.. arrrgghh!!!! hampeh!!! x sedar diri exam trial bulan depan, maleh lagik nak wat latihan!!!!! ape nk jadik ntah bebdak zaman skang nehhh!!!!
geraman yang ketiga, sebagai AJK kelab guru, ngape le pengerusi kelab guru tu xde timbang rasa skett.. aku da kol kan kate suh angkat kotak air mineral utk bilik guru tu, simpan, sebab aku neh baru baik sakit.. aku xleh hangkat mende berat lagik, kot jab lagik terkeluar bijik mate aku, dier leh biarkan aku almost satu jam dok kat bilik guru tu tunggu dier.. dier hengat aku neh xde keje laen ke nak tggu dier???? xkan aku nak balik n biarkan tujuh lapan kotak air mineral tu bersidai tetengah laluan bilik guru tu?? nak kene hambun ngan cecekgu ke?? da laa aku dua minggu mc ko nih x reti langsung nak g li air meneral nak letak kat peti tu??? sanggup mamat tu kol aku mggu lepas sebab nak suh aku mai skola just nak beli air mineral bilik guru!! huk.. bengong ke hape?? kalo aku leh g skola li air mineral, maksudnyer leh laa aku g keje.. buduh piang tol!!!!!
ang geraman aku yang ke empat, time aku kua ngan anis g li air mineral tu kat cash n carry tu, de seekor van putih yang bodo n xreti nak kua parking teleh gesel bumper kete aku sekaligus crackkan lampu brek belakang haku, x benti x hape, just terus blah cam tu jek wat haku terpinge2... mangkuk hayun badigol!!!!!!! mmg hampeh n sesangat hampeh van putih itu...
itu lah kegeraman haku hari ini... sekian
Wednesday, April 1, 2009
me is on MC, again, till friday.. and again, going to meet the specialist on monday.. ohh.. really wanna get better.. wanna go to work.. wanna drive..
salam...
as the title above..
recalled on what my fren had said thios noon when i was at the school getting my GL from the sch office..
"sakit mate ko nih nampak macam simple, tp teruk ekk.."
actually, bermule dengan simple, but due to carelessly taken care, it turned out to be worsen..
bermule dengan mulut yang celupar...
mase akak irene sakit mate sebelom coti skola tu, irene gelakkan dier.. "hahaha.. sakit mate, lemah tul antibodi.. dari opismate pon leh jangkit.." n dengan riakknyer irene kabo kat akak irene, "tgk i, ok jek.. u sakit mata, i jumpe u, xde pepepun.."
it was true.. mmg time tu, akak irene sakit mate teruk, i was still ok.. even time cuti skola tu pon irene ok.. sehat seadanya.. leh g wat keje kat sane cni. time cuti tu pun irene g skola..
but, due to MULUT CELUPAR irene, da dekat cuti skola nak abes, irene leh cakap "KAN BEST KALO KENE SAKIT MATE, LEH SAMBONG CUTI".. ampeh kan.. tp tu lee.. sebab niat da x betol.. iskk.. ALLAH makbulkan...
the result is, since last monday, i felt the itchiness and dryness of my eyes.. n ble malam jek kalo tido tu, taik mate jgn cakap laa.. xleh bukak mate sok pg nyer.. n the redden eye is getting worsen and worsen.. and on Wednesday, right after i settled all my works at sch, i went to the kk @ taman medan.. ok.. get the eye drop and ubat tahan gatal laa.. as well as mc till friday...
got back home.. and have the eye drops.. waited..
on friday itself, still no improvement.. again.. go to kk cheras baru.. nearby my house..
tuka eye drop, dapat antibiotic...
ok. got home, had the medication... and waited...
on monday, visited the cheras baru kk again, and the MA there wrote a letter to refer me to the specialist at the nearest hospital...
at 10 am in the morning, i went to the eye clinic at hospital ampang.. (just a fewe blocks from my house..)
the doc examined using the eyes microscope ( since i dont have any idea on the name of that iron-thing) and detected some infections, and given me a tube of antibiotic..
went home again.. drop the medication again, and again, had mc till wednesday.. meaning today... and an appoitment was set for today's morning...
today. this morning, i went to the eye clinic again.. the doc had detected that the infections has travelled to my left eye.. huhuhu... again, got another medication, and mc till friday...
another appoitment is set to be on monday...
meaning, i have not gone to work for more that a week, my wish was fulfilled...
err.. not a GOOD wish, but ALLAH makbulkan, kerana keCELUPARan mulut sendrik....
masya ALLAH.. ngape le aku nih sangat pendek akal sampai leh mintak mende bebukan nehh...
ya ALLAH.. ampun kan keceluparan mulut ku..
i know, what i have been asked is BADDDDDDDD enough...
i wish i could take back my words...
for info, i couldnt read, write or drive... coz if i focus my eyes on something, it is straining.. and painfull...
i wish this BAD WISH would never happen to be out of my BAD MOUTH..
ya ALLAh.. ampunkan salah silap aku...
truely, i am seriously suffering from this...
masya ALLAH, ALLAH MAHA BESAR...
what have i done....
as the title above..
recalled on what my fren had said thios noon when i was at the school getting my GL from the sch office..
"sakit mate ko nih nampak macam simple, tp teruk ekk.."
actually, bermule dengan simple, but due to carelessly taken care, it turned out to be worsen..
bermule dengan mulut yang celupar...
mase akak irene sakit mate sebelom coti skola tu, irene gelakkan dier.. "hahaha.. sakit mate, lemah tul antibodi.. dari opismate pon leh jangkit.." n dengan riakknyer irene kabo kat akak irene, "tgk i, ok jek.. u sakit mata, i jumpe u, xde pepepun.."
it was true.. mmg time tu, akak irene sakit mate teruk, i was still ok.. even time cuti skola tu pon irene ok.. sehat seadanya.. leh g wat keje kat sane cni. time cuti tu pun irene g skola..
but, due to MULUT CELUPAR irene, da dekat cuti skola nak abes, irene leh cakap "KAN BEST KALO KENE SAKIT MATE, LEH SAMBONG CUTI".. ampeh kan.. tp tu lee.. sebab niat da x betol.. iskk.. ALLAH makbulkan...
the result is, since last monday, i felt the itchiness and dryness of my eyes.. n ble malam jek kalo tido tu, taik mate jgn cakap laa.. xleh bukak mate sok pg nyer.. n the redden eye is getting worsen and worsen.. and on Wednesday, right after i settled all my works at sch, i went to the kk @ taman medan.. ok.. get the eye drop and ubat tahan gatal laa.. as well as mc till friday...
got back home.. and have the eye drops.. waited..
on friday itself, still no improvement.. again.. go to kk cheras baru.. nearby my house..
tuka eye drop, dapat antibiotic...
ok. got home, had the medication... and waited...
on monday, visited the cheras baru kk again, and the MA there wrote a letter to refer me to the specialist at the nearest hospital...
at 10 am in the morning, i went to the eye clinic at hospital ampang.. (just a fewe blocks from my house..)
the doc examined using the eyes microscope ( since i dont have any idea on the name of that iron-thing) and detected some infections, and given me a tube of antibiotic..
went home again.. drop the medication again, and again, had mc till wednesday.. meaning today... and an appoitment was set for today's morning...
today. this morning, i went to the eye clinic again.. the doc had detected that the infections has travelled to my left eye.. huhuhu... again, got another medication, and mc till friday...
another appoitment is set to be on monday...
meaning, i have not gone to work for more that a week, my wish was fulfilled...
err.. not a GOOD wish, but ALLAH makbulkan, kerana keCELUPARan mulut sendrik....
masya ALLAH.. ngape le aku nih sangat pendek akal sampai leh mintak mende bebukan nehh...
ya ALLAH.. ampun kan keceluparan mulut ku..
i know, what i have been asked is BADDDDDDDD enough...
i wish i could take back my words...
for info, i couldnt read, write or drive... coz if i focus my eyes on something, it is straining.. and painfull...
i wish this BAD WISH would never happen to be out of my BAD MOUTH..
ya ALLAh.. ampunkan salah silap aku...
truely, i am seriously suffering from this...
masya ALLAH, ALLAH MAHA BESAR...
what have i done....
Saturday, March 28, 2009
what is the use of having "people" around you but end up alone when you are not well
salam..
mmg.. ase cedey ngat..
sme rang kua.. hmm.. iren kene kurung dalam umah...
whenever i say i wanna go out just to ease my mind, make myself feel fresh and look at the beautiful world before the earth hour begins, they warn me.. "stay at home! mate tu sakit lagik.. kang making teruk kang.."
isk.. the prob is, i da terperap dalam umah since last thursday.. and ase macam nak gle dah!!! xlarat aa just nak baring tgk tv.. duduk tgk tv. i am not a tv type like u guys do. sementara cuaca ngah terang and my eyes still can see the road nih irene nak kua.. iskk.. dari semalam dok makan roti jek.. iskk.. i am not the roti type!! i wanna real food!!
i know i kene pantang makan, nak elakkan gatal kat mate tu, but pliz laa.. i need real food. i ve tried to eat oats.. yang diorang kate sedap tuh.. hmm.. doesnt suit my taste at all!!
my frens sme nyer bz.. ngan urusan memasing.. ngan family, ngan dating, ngan ntah.. hmm.. sampaikan i even ask to suggest where should i eat pun, depe x tau.. mmg what sakit ati....
well... again, what is the use of having "people" around you but end up alone when you are not well???
tell me...
mmg.. ase cedey ngat..
sme rang kua.. hmm.. iren kene kurung dalam umah...
whenever i say i wanna go out just to ease my mind, make myself feel fresh and look at the beautiful world before the earth hour begins, they warn me.. "stay at home! mate tu sakit lagik.. kang making teruk kang.."
isk.. the prob is, i da terperap dalam umah since last thursday.. and ase macam nak gle dah!!! xlarat aa just nak baring tgk tv.. duduk tgk tv. i am not a tv type like u guys do. sementara cuaca ngah terang and my eyes still can see the road nih irene nak kua.. iskk.. dari semalam dok makan roti jek.. iskk.. i am not the roti type!! i wanna real food!!
i know i kene pantang makan, nak elakkan gatal kat mate tu, but pliz laa.. i need real food. i ve tried to eat oats.. yang diorang kate sedap tuh.. hmm.. doesnt suit my taste at all!!
my frens sme nyer bz.. ngan urusan memasing.. ngan family, ngan dating, ngan ntah.. hmm.. sampaikan i even ask to suggest where should i eat pun, depe x tau.. mmg what sakit ati....
well... again, what is the use of having "people" around you but end up alone when you are not well???
tell me...
Thursday, March 26, 2009
SAKIT MATA!!!
salam..
sorry for long dissappearance...
irene terlalu bz.. huhu.. mangku kijer orang. hahaha.. xde le bz gegle.. tp.. hishh.. irene bukan de banyak tangan.. sehari pun de 24 jam jek..
so nak dijadikan crite.. since few days ago, irene sakit mata.. actually, since lepas balik dari kenduri kazen kawen kat kampar ari tu da notis da.. mata macam ase kesat sket.. even wearing lens pun kene de drops.. hmm..
so, this week, irene g skola pakai spek jek.. xbani laa nak pakai lens.. isk.. mmg ase kering ngat mata nih.. hmm.. sembang ngan member online.. depe pun kate skang nih musim.. oh ye ke.. anak depe pun kene gak.. isk.. de kawan irene soang tu, the whole famili kene.. dier, laki dier, anak2 dier.. isk.. cian...
punce irene kene?? akak irene le.. dier kene dari opismet dier.. huhu..tp dier kene maser g wedding sepan ari tu.. xtau le kat wedding sepan tu de ke x guest dier yang kene sakit mate.. kalo kene, sila salahkan akak irene ekk..
hmm.. tp maser dier kene sakit mate, iren xde plak kene.. kirenyer, time irene kene nih, dier da beransur baik le.. iskk.. nak wat cam ne ekk da skang nih irene plak.. asenyer xde plak sesape kat skola tu yang kene sakit mate sampai irene leh kene sakit mate nehh..
hmm.. semalam g kinik taman medan.. plan nak mc banyak ari kan.. so kene laa g kk.. kalo nak mc sehari dua jek, leh g private.. huhu.. sebbaek x lama kat c2.. tp irene dapat dua hari jek.. xpe laa.. esok g laa kk kat btr ke cheras baru ke.. amik mc lagik.. janji kerajaannyer..
hmm.. ok laa.. makan ubat tahan gatal nih jadik ngantuk.. iskk.. gatal mate le.. nak menggatal tu, any time pon leh...
ok.. chiowww!!!
p/s: cik sepan.. ang nih balik dari honeymoon sonyap teruihhh aaa...
sorry for long dissappearance...
irene terlalu bz.. huhu.. mangku kijer orang. hahaha.. xde le bz gegle.. tp.. hishh.. irene bukan de banyak tangan.. sehari pun de 24 jam jek..
so nak dijadikan crite.. since few days ago, irene sakit mata.. actually, since lepas balik dari kenduri kazen kawen kat kampar ari tu da notis da.. mata macam ase kesat sket.. even wearing lens pun kene de drops.. hmm..
so, this week, irene g skola pakai spek jek.. xbani laa nak pakai lens.. isk.. mmg ase kering ngat mata nih.. hmm.. sembang ngan member online.. depe pun kate skang nih musim.. oh ye ke.. anak depe pun kene gak.. isk.. de kawan irene soang tu, the whole famili kene.. dier, laki dier, anak2 dier.. isk.. cian...
punce irene kene?? akak irene le.. dier kene dari opismet dier.. huhu..tp dier kene maser g wedding sepan ari tu.. xtau le kat wedding sepan tu de ke x guest dier yang kene sakit mate.. kalo kene, sila salahkan akak irene ekk..
hmm.. tp maser dier kene sakit mate, iren xde plak kene.. kirenyer, time irene kene nih, dier da beransur baik le.. iskk.. nak wat cam ne ekk da skang nih irene plak.. asenyer xde plak sesape kat skola tu yang kene sakit mate sampai irene leh kene sakit mate nehh..
hmm.. semalam g kinik taman medan.. plan nak mc banyak ari kan.. so kene laa g kk.. kalo nak mc sehari dua jek, leh g private.. huhu.. sebbaek x lama kat c2.. tp irene dapat dua hari jek.. xpe laa.. esok g laa kk kat btr ke cheras baru ke.. amik mc lagik.. janji kerajaannyer..
hmm.. ok laa.. makan ubat tahan gatal nih jadik ngantuk.. iskk.. gatal mate le.. nak menggatal tu, any time pon leh...
ok.. chiowww!!!
p/s: cik sepan.. ang nih balik dari honeymoon sonyap teruihhh aaa...
Thursday, March 5, 2009
CROCS..

salam..
ari nih ase macam best..
hehe.. layan bebdak dalam kelas sebab da almost seminggu x masuk kelas..
irene g mssd.. bawak pasukan olahraga skola.. huhu.. dok lepak stadium jek..
semalam balik dari stadium g umah akak kat balakong.. lepak sane.. so meaning, irene just bawak sepasang baju kurung untuk g skola td n sepasang heels yang mmg da simpan lam kete..
slalunyer kalo irene pakai heels pun kat skola, irene akan ade sandal scholl irene dalam kete. but since irene dok usung students lam kete nak bawak pi stadium, all my sandals n heels dalam kete tu irene tinggaikan kat umah..
nak dijadikan cite, irene xde da sandal.. so, nak x nak, my beloved crocs kene laa berkhidmat utk irene kat skola.. huhu..
mmg le irene x pakai all the time kat skola.. i still wear my heels when gettin into the classroom kan.. xpakai heels, alamat, xsampai le irene nak cecah ke top point white board tu.. irene nih kan petite jek.. so, mmg le irene pakai heels tige inci masuk kelas.. heh!!
today, my classes ended at 12pm. huhu.. lege da.. almaklum le.. since ari tu irene da layan snickers kat stadium, tetibe ari nih plak pakai heels, mmg aa ase perit jek kaki, especially tang jenjari tu.. ibu jari. maka, anta jek buku n fail ke bilik guru, terus jek irene menuju ke kete.. n then tuka kasut.. fuh lege.. ase nak menangis da kaki tu td..
hihihikk.. but i have a prob. memandangkan waktu bekerja blom tamat ngan rasmi.. cam ne le irene nak lari ke bilik guru pakai kasut yang sangat obvious tu.. haha.. lantak laa.. maka ngan selambanyer, irene telah berjalan2 dengan nyata n jelas ke sane dan ke sini kat skola tu.. huhu.. kene plak time tu da ujan...
hahaha.. cikgu skola irene kate irene gle!! sangat selamab wat pala sendrik.. isk.. nak wat cam ne.. irene da ase xleh nak jalan da pakai heels tu.. sakit ler.. but anyway, xpe.. as long as xde pentadbir yang tego td..
hihihik...
ok laa.. irene da nantoks..
nite2...
hmm.. tau ade yang heran.. nape sandal CROCS irene nampak macam budak kecik nyer.. actually, mmg irene li yang budak nyer.. kaki irene tecik.. saiz 3.. xleh li yang dewasa.. huhu.. heels irene pun ade certain tempat jek leh li.. sebab x semua company de produce kasut saiz 3.. huhu..
tian x kat irene???
Friday, February 27, 2009
kene tinggai dah...
salam..
Ari ni sahabatku sayang, cik sepan nk menikah.. Huhu.. Of course i am happy for her..
Ari ni gak irene kene g skolah. De motivational camp. Actually dr smlm prog tu bejalan. But coz i am not feeling well, jd, ari ni br irene g jengok..
Xdapat nk g teman, tgk, usik sahabat aku menikah..
Sahabat, irene doakan segalanye bejalan lancar. Pe2hal sms aku tau..
Huhu.. Kak sherry mmg da kaweng pun.. Ixor pung da kaweng.. Ni sepan plak nye turn.. Irene? Ntah ble nk kunjung tibe.. Cedey gak ase.. Huhu..
Life is getting tougher days by days, isn't it...
Ari ni sahabatku sayang, cik sepan nk menikah.. Huhu.. Of course i am happy for her..
Ari ni gak irene kene g skolah. De motivational camp. Actually dr smlm prog tu bejalan. But coz i am not feeling well, jd, ari ni br irene g jengok..
Xdapat nk g teman, tgk, usik sahabat aku menikah..
Sahabat, irene doakan segalanye bejalan lancar. Pe2hal sms aku tau..
Huhu.. Kak sherry mmg da kaweng pun.. Ixor pung da kaweng.. Ni sepan plak nye turn.. Irene? Ntah ble nk kunjung tibe.. Cedey gak ase.. Huhu..
Life is getting tougher days by days, isn't it...
Subscribe to:
Posts (Atom)